ישראל זר-אביב

עו"ד ומגשר

פיצוי לעובדת שנפצעה במקום עבודתה

עובדת עירייה נפצעה בגבהּ לאחר שהרימה קופסא עם ציוד משרדי בין חדרי העירייה. בית המשפט קבע שהעירייה פעלה תוך התרשלות משום שהיה עליה לספק לעובדת עגלת הובלה, וחייב את העירייה בתשלום פיצויים לעובדת הפגועה בסך של 60,000 שקל.

האירוע התרחש כאשר התובעת, שהיתה בסוף שנות הארבעים לחייה, נתבקשה לגשת אל משרד בבניין הסמוך למשרדה, כדי לקחת משם ארגז עם ציוד משרדי ששקל כ-10 ק"ג. הארגז הועמס על רכב התובעת ע"י עובד אחר שעזר לה.

לדברי התובעת, כאשר הגיעה ליעדה החלה לפרוק את הארגז, וחשה לפתע בכאב חד בגבה. הכאב החד בגבה לא פסק, וכעבור כשבועיים, התובעת פנתה לטיפול רפואי, בו התברר כי כי נפצעה באופן חמור בגבה ועברה פריצת דיסק.

מצב התובעת לא השתפר משך זמן רב לכן, היא עברה ניתוח – שגם אחריו לא החלימה והמשיכה לסבול מכאבים שהקשו עליה לתפקד. התובעת נאלצה לצאת לפנסיה מוקדמת בשל מצבה הרפואי.

זמן קצר לאחר פרישתה לגמלאות הגישה התובעת תביעה נזיקית נגד העירייה: התובעת האשימה את העירייה בכך שהנהיגה שיטת עבודה לא בטוחה, וסיפרה שלא פעם התבקשה לסחוב ציוד כבד לאירועים שונים. התובעת טענה, כי בעקבות התאונה היא סובלת מכאבים עזים ואף הוכרה כנכה ע"י המוסד לביטוח לאומי. התובעת טענה עוד, כי היא זכאית לפיצוי בשל הפסדי שכר, כאב וסבל, הוצאות רפואיות נלוות ועזרת הזולת.

מנגד, העירייה הכחישה את התרחשות התאונה וטענה כי התובעת משקרת, ולחלופין, כי התובעת היא האחראית הבלעדית למצבה ולנזקיה.

ביהמ"ש, בראשות השופטת (ד"ר) איריס סורוקר, התרשם מעדות התובעת, כי היתה עקבית בכל הקשור לנסיבות התאונה ולתוצאותיה, שנתמכה במסמכים רפואיים רבים ואף בעדויות של עובדי עירייה אחרים שהיו עדים להתרחשויות. כמו כן, העוןבדה כי הביטוח הלאומי הכיר בתובעת כנפגעת עבודה ושילם לה תגמולים – היוותה חיזוק לתביעתה.

השופטת קבעה, כי העירייה הפרה את חובתה לשמור על בטיחות התובעת בכך שלא סיפקה לה את האמצעים המתאימים להובלת הארגז הכבד וכן, כשלה העירייה כאשר לא הדריכה את העובדת כיצד לשאת את המשא הכבד באופן שהיה מונע את פציעתה.

ביהמ"ש קבע כי התובעת זכאית לפיצוי בבסך של 275,000 ₪ עבור הפסדי שכר, כאב וסבל, הוצאות רפואיות ועזרת צד שלישי. לאחר ניכוי התשלום ששילם הביטוח הלאומי, העירייה חויבה לשלם סך של 60,000 ₪ וכן, הוצאות משפט ושכ"ט בסך 14,000 ₪.

לסיכום: אם נפגעתם, פנו לייעוץ משפטי!

דילוג לתוכן