ישראל זר-אביב

עו"ד ומגשר

בית המשפט קבע ש"זכותי" לא עשתה דבר מלבד איסוף מסמכים

"זכותי" טענה כי לזכותה 160,000 ₪ מאת לקוח שלא עשתה דבר לטובתו. 

בית המשפט:  "זכותי" לא עשתה דבר מלבד איסוף מסמכים ופסק לזכות הלקוח  15,000 ₪ הוצאות.

מאת עוה"ד ישראל זר-אביב

"זכותי" – הינה חברה  אשר לטענתה מסייעת ללקוחות למצות זכויות רפואיות מול הרשויות השונות.

לאחד מלקוחותיה הבטיחה "זכותי" הרים וגבעות. בשל מצבך הרפואי אתה זכאי להחזרי מס של מאות אלפי ₪. אנו נבוא אתך לוועדות רפואיות ונפתח לך דלתות זאת, תמורת 15% ועוד מע"מ .

אלא שלטענת הלקוח מלבד איסוף של כמה מסמכים "זכותי" לא עשתה דבר כך שהלקוח נאלץ לפעול בכוחות עצמו.  הלקוח לא הסכים לשלם לזכותי אלא סכום של 3,000 ₪ בשל כמה המסמכים שקבלה עבורו.

"זכותי" לא ויתרה והגישה נגדו תביעה על סך 164,000 ש"ח שנדונה ע"י השופט הבכיר מיכאל תמיר מבית משפט השלום בתל-אביב. השופט  קבע כי מלבד העובדה שהחברה לא הוכיחה מדוע היא זכאית לתשלום של עשרות אלפי שקלים על ריכוז מסמכים רפואיים, ייתכן שהיא אף גרמה ללקוח נזק.

לטענת "זכותי", רק בזכות איסוף המסמכים הרפואיים הדרושים למס הכנסה – הצליח הלקוח לקבל פטור ממס והחזר מס רטרואקטיבי של יותר מחצי מיליון שקל. בנסיבות אלה סירובו לשלם לה את המגיע לה מהווה הפרת הסכם ועשיית עושר ולא במשפט.

הלקוח מצידו טען כי החזרי מס הכנסה שקיבל רק בשל העבודה שעשה בעצמו וכי "תביעה זו היא דוגמה מובהקת לניצול ציני וכוחני של חברה המתיימרת לסייע לאנשים חולים המבקשים לקבל את זכויותיהם מהמדינה". לטענתו, "זכותי" לא נענתה לעזרתו למרות פניותיו הרבות

השופט ציין כי הוא מאמין ללקוח שההטבות שהשיג הן פרי מאמציו, וכי הוא זה שפנה לרופאים, מילא את הטפסים הדרושים והמציא אותם למס הכנסה.

השופט קבע כי זכותי לא זכאית לתמורה שכן, לפי ההסכם, זכאות זכותי לשכר הטרחה כפופה למתן סיוע בקבלת פטור ממס הכנסה סיוע שמנכ"ל זכותי לא הוכיח כי אכן ניתן.

לדברי השופט, "בכל תחום של שירות מקצועי ללקוח, מן הראוי שיהיה יחס סביר בין שכר הטרחה שנגבה לבין השירות שניתן והמאמץ שהושקע" . עוד הוסיף שיש משום חוסר תום לב בכך שזכותי דרשה את מלוא סכום התמורה על אף שלא השלימה את הטיפול בתובע.  כ"כ, אין לשלול את האפשרות שזכותי גרמה נזק ללקוח בכך שמנעה ממנו לקבל סיוע מקצועי הולם , וייתכן שהיה משיג יותר לו היה פונה לייעוץ של אנשי מקצוע כמו רופא או עורך דין. סוף דבר, תביעת זכותי נדחתה והיא חויבה לשלם ללקוח 15,000 שקל שכר טרחת עו"ד.

 

דילוג לתוכן